CPHFW & Moon International
CPHFW: Online modeshows
Moon International har i samarbejde med LivePro livestreamet flere modeshows for at åbne døren til et bredere publikum.
Moon International er et af de mest fremtrædende kreative bureauer i modebranchen, og med virksomheder som Ganni, RAINS og Cecilie Bahnsen på kundelisten har virksomheden både en stærk national og international profil.
Bureauet udfører strategisk forarbejde for modevirksomheder og hjælper med den konkrete eksekvering under modeshows. I den forbindelse har Moon International ved flere lejligheder samarbejdet med LivePro. Frederik Bjerregaard, der er Creative Director i Moon International, uddyber hvorfor livestreaming af modeshows var et oplagt valg:
» For både private og professionelle, der følger modebranchen tæt, kan det være vigtigt at opleve en ny kollektion i det moment, den præsenteres. Det har bare ikke været muligt før, for til modeshows er der et begrænset antal fysiske pladser, og de er reserveret til nøgleinteressenter fra branchen. «
Frederik Bjerregaard
Creative Director, Moon International
Frederik Bjerregaard fortsætter: » Derfor er det interessant, både i et kommercielt og strategisk perspektiv, at livestreaming gør det muligt at kommunikere det eksklusive indhold, som et modeshow er, direkte til modeentusiaster, der både selv kan være slutbrugere men samtidig kan agere som ambassadører over for deres omgangskreds. «
I modeverdenen er der en overvægt af kreative mennesker med store egoer og divaattituder, og i den virkelighed er LivePros jordnære og professionelle tilgang med til at skabe resultater, fortæller Frederik Bjerregaard:
» Det var en fornøjelse at opleve, hvordan LivePro var så hurtige til at fange vores behov og til at konkretisere opgaven, og så kan man bare mærke, at de kan deres metier. Når vi etablerer nye samarbejder, søger vi altid efter specialister, der er de bedste på deres felt, og det er mit indtryk, at LivePro er helt i toppen. «
De erfaringer, Moon International har gjort sig, har ifølge Frederik Bjerregaard givet virksomheden en grundlæggende forståelse for potentialerne i livestreaming:
» Det vigtigste, jeg har taget med mig fra samarbejdet er, at jeg har set hvilke potentialer, livestreaming som formidlingsform indeholder. Det er helt sikkert noget, vi vil udvikle videre på i fremtiden. «