York Stutteri & Dansk Galop
Livestreaming af hesteauktion
York Stutteri og Dansk Galop afholder hvert år Yearling Sale, hvor ungheste sælges på auktion. De ønsker selvfølgelig at bidrage til større omsætning for stutteriet og de øvrige sælgere.
Online seere fra hele verden
For York Stutteri er det derfor vigtigt, at hele verdenen kan se med, når hestene bevæger sig rundt i ringen og bliver vist frem. Både købere og sælgere har stor interesse i at se med på livestreamingen, og følger nøje med i auktionerne. Sælgererne vil naturligvis gerne se, hvad deres heste bliver solgt for, og købere kan have repræsentanter til stede i hallen for at byde på nogle af hestene.
Livestreamingen udgør derfor en vigtig rolle i auktionens forløb og kan forhåbentlig også ses i salgstallene fra auktionen.
For Alexander, der driver York Stutteri, er det især vigtigt at liveproduktionen er stabil, og at han er fri for at tænke på teknik midt i sine mange andre gøremål:
» LivePro formår, år efter år, at producere en stabil livesending fra vores auktioner. Det er vigtigt for os, og vores kunder, at alle kan se med – direkte på vores hjemmeside. «
Alexander Elsass, manager hos York Stutteri.
100 heste og 6 timer senere
Med mere end 100 heste tager det sin tid at få afviklet sådan en hesteauktion, men med en stabil internet-forbindelse sørgede vi for 6 timers livestreaming til YouTube. Livestreaming fra YouTube blev desuden indsat på arrangementets hjemmeside, så seerne vidste præcis, hvor de kunne finde det.
Efter et vellykket arrangement blev arrangøren overbevist om, at livestreamingen bidrager til den øgede omsætning, da den tilbyder mange flere deltagere at være med under auktionen. Hesteauktioner er derfor et rigtig godt eksempel på, hvordan man kan via livestreaming kan forøge kapaciteten af seere og deltagere ved et arrangement.